Podnošenje zahteva za upis ili promenu podataka u biračkom spisku građanima od danas dostupno elektronski, potpuno besplatno

Ministar državne uprave i lokalne samouprave Aleksandar Martinović, ministar informisanja i telekomunikacija Mihailo Jovanović i v.d. direktora Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Milan Latinović prisustvovali su danas promociji nove usluge na Portalu eUprava – Zahtev za upis/promenu podataka u Jedinstvenom biračkom spisku. 

Nova usluga građanima omogućava da posredstvom Portala eUprava izvrše uvid u podatke koji se o njima vode u biračkom spisku, podnesu zahtev za njihov upis ili promenu, kao i da im odgovarajuće rešenje u obliku elektronskog dokumenta bude dostavljeno u njihovo eSanduče. 

„Pokretanjem ove usluge nastavili smo da radimo na dodatnom unapređenju Jedinstvenog biračkog spiska, jedne od najažurnijih evidencija u zemlji, i napravili novi iskorak u potpunoj digitalizaciji i stvaranju uprave po meri naših građana i privrede, a sve u cilju sveukupnog napretka države Srbije. Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave nastaviće da aktivno prati potrebe građana i obezbeđuje im da na najbrži i najefikasniji način, uz uštedu značajnog vremena i novca, ostvare svoja prava“, poručio je ministar Martinović. 

On je dodao da su u poslednjih nekoliko godina ostvareni impozantni rezultati u oblasti reforme javne uprave i građanima ušteđeni milioni sati čekanja na šalterima. Kako je naveo, Srbija danas ima više od dva miliona eGrađana, što znači da su se sve generacije, uključujući i penzionere, izuzetno dobro snašle u korišćenju savremenih informacionih tehnologija. 

„Srbija je daleko odmakla u digitalnoj transformaciji javne uprave, a da su građani ozbiljno prihvatili savremeni, digitalni način komunikacije govori i podatak da trenutno u Republici Srbiji više od 2 miliona registrovanih eGrađana koriste na stotine različitih elektronskih usluga, pristupajući Portalu eUprava, ali i mnogim drugim državnim portalima, ukupno njih 57.

To znači da trećina našeg stanovništva može na primer elektronski izvod iz matične knjige ili državljanstvo brzo i jednostavno da obezbedi putem računara ili mobilnog telefona, 24 sata dnevno, sa bilo koje tačke na planeti i da ga dobije u eSanduče na Portalu eUprava“, istakao je ministar Jovanović i dodao da je usluga promene podataka u jedinstvenom biračkom spisku identična nekadašnjoj papirnoj usluzi, samo se sada vrši u elektronskom obliku posredstvom Portala eUprava. 

Jovanović je naglasio da građani mogu da izvrše uvid u podatke koji se o njima vode u biračkom spisku, kao i da podnesu zahtev za njihov upis ili promenu bez odlazaka na šalter i da je usluga potupno besplatna.

Da bi građani pokrenuli ovu uslugu, potrebno je da budu punoletni državljani Republike Srbije koji su registrovani korisnici Portala eUprava i prijavljeni mobilnom aplikacijom ConsentID ili kvalifikovanim elektronskim sertifikatom. Nakon prijave na Portal eUprava, korisnik može izvršiti uvid u svoje podatke klikom na ekran Jedinstveni birački spisak i po potrebi podneti zahtev za izmenu podataka. 

Usluga je besplatna, a svaka osoba može isključivo za sebe da podnese zahtev. Rok za postupanje nadležnog ovlašćenog lica za ažuriranje biračkog spiska je 24 časa od prijema zahteva. 

PRATITE NAS